tisdag 3 november 2009

Året runt loppis

Ja det blev inte som jag hade tänkt mig när jag sätter mig i bilen på väg till besiktningen, tänds motorlampan, ringer jimmy o får hämta avläsnings "mackapären". Lyckas få fram vad det är men lyckas inte släcka den så besiktningen o även min tur till Rättvik blir inställd.



Jag och pojkarna skulle ändå fara till mormor efteråt så vi åker dit direkt , hon är oxå loppis sugen och kommer ihåg att jag har pratat om en sida på nätet som jag hade hitat där man kan söka efter loppisar.
Så jag kollar åt ludvika hållet för där har vi inte varit o hittade på en.
Tre krokar gatans loppis men det var inte så mycket att "hänga i granen".
Så vi tänkte åka till Grängesberg till något som hette typ handelns hus eller nått,fast vi kom aldrig dit.
Vi hittade på en liten loppis o secondhand (lite hemligt) .
O vilka fynd vi gjorde o till vilka priser helt otroligt.


Det blev två stora brickor och en liten rund brunbricka "brickohollick".Även ett gammaldags fantastiskt förkläde och fyra fina örngott med spetts.
Även några andra spets stycken som blir perfekta som lampkjolar behövs bara lite band

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar