söndag 21 mars 2010

impuls loppis i vansbro

Ja tro det eller ej men så gick det till, var på väg till Äppelbo för att köpa en hylla till Alexanders rum som jag hittat på blocket. På väg till baka var det bilkö typ Sälen-Stockholm, så jag hade gott om tid att titta på naturen o där bland all vacker natur i Vansbro lyste den orange. Sorry låter som ironi men så var det, LOPPIS i folkets hus så jag åkte in.
Hittade två fina örngott som hamnade på kökssoffan även en rund bricka med fin dekor.
Hittade även denna fina vet inte riktigt vad det är men vi säger koffert supermysig.
Det var en jätte gullig farbror på säkert 75 år som var med o sålde lite saker som jag köpte den av för endast 50kr.

Ja igår var det vårkännslor, men i morse var dom som bort blåsta i snöstormen som var utanför fönstret. Lite kritik måste jag få säga jag o pojkaran var ner o badade i maserhallen, åkte ner vid tolv tiden o då hade det varit snö i minst 6timmar. Sen när vi åkte hem vid 16 tiden hade det varit snö i minst 10 timmar o inte ens riksväg 70 var plogad. Känns som att dom inte trodde att det skulle komma så mycket snö utan att allt skulle smälta på en gång men tji fick ni, UT OCH PLOGA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar